Pilates/Pilates z przyborami

Zajęcia prozdrowotne, dla Wszystkich.
Ćwiczymy na macie, w pozycjach niskich, izolowanych (w siadzie, w klęku, w leżeniu), wykonujemy spokojne, płynne  i kontrolowane ruchy, dzięki czemu eliminujemy wszelkie ryzyko urazu, wyciszamy umysł, poprawiamy samopoczucie i świadomość naszego ciała.

Koncentrujemy się na wzmocnieniu mięśni osłabionych, rozluźnieniu przykurczonych i nadmiernie napiętych, poprawie elastyczności, gibkości, ruchomości w obrębie stawów i kręgosłupa, na prawidłowym oddychaniu. To również praca nad wzmocnieniem mięśni stabilizujących kręgosłup i miednicę.

Ćwiczymy również z użyciem przyborów, takich jak :

  • duże piłki, małe piłki Redondo, piłeczki tenisowe
  • taśmy Thera-band
  • Gym Donut (piłka w kształcie koła)
  • Rollery
  • Pilates Ring
  • laski gimnastyczne
  • poduszki sensomotoryczne

Dzięki użyciu przyborów możemy:

  • utrudnić, ułatwić, zmodyfikować ćwiczenie, uatrakcyjnić zajęcia
  • poprawić ruchomość stawów i kręgosłupa
  • wzmocnić mięśnie (powierzchowne i głębokie)
  • poprawić elastyczność aparatu mięśniowo-więzadłowego
  • poprawić koordynację ruchową
  • poprawić kontrolę organizmu i czucie własnego ciała
  • zapobiegać problemom z nietrzymaniem moczu
  • lepiej zrozumieć technikę
  • zwiększyć intensywność ćwiczeń
  • maksymalnie wykorzystać możliwości układu mięśniowo-stawowego oraz uzyskać odpowiednią jakość ruchu, bez rezygnowania z konkretnego ćwiczenia, w przypadku osób o ograniczonym poziomie sprawności

Efektem poprawnie i systematycznie wykonywanych ćwiczeń Pilates  z przyborami jest bardziej sprężyste, smukłe ciało, pięknie wyrzeźbiony brzuch oraz lepsza równowaga, koordynacja, wytrzymałość i elastyczność, prawidłowa postawa ciała czyli ZDROWIE I URODA !

Zajęcia w trakcie których aktywizujemy i integrujemy w ćwiczeniach także mięśnie dna miednicy.

Prowadzone przez doświadczoną fizjoterapeutkę.

Pilates/Pelvic (dno miednicy)

Nauka oddechu. Prawidłowa aktywacja przepony, mięśni dna miednicy, m-nia poprzecznego brzucha i m-ni wielodzielnych tj. tzw. „środka”.
Poprawa stabilizacji,  zmniejszenie napięć w odcinku krzyżowo-lędźwiowym kręgosłupa i miednicy. Polepszenie elastyczności i tonusu mięśniowego.

Pilates/Pelvic to doskonała profilaktyka i terapia w przypadku problemów z nietrzymaniem moczu !

Zajęcia dla Wszystkich. Również dla kobiet po ciąży, od 6 tygodnia.

Prowadzone przez doświadczoną fizjoterapeutkę.

Zdrowy kręgosłup

Czy zdrowy kręgosłup jest ważny dla nas? Z całą pewnością TAK!
To oś, na której opiera się całe ciało człowieka: mięśnie i organy wewnętrzne. Zwykle dolegliwości kręgosłupa fundujemy sobie na własne życzenie. Nieprawidłowa postawa ciała, stres, złe nawyki i mała aktywność fizyczna to główne przyczyny bólu kręgosłupa. Wystarczy trochę ruchu, pod opieką specjalisty a unikniesz przykrego bólu pleców !

Dlatego zapraszamy do Nas na zajęcia o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym w zakresie bólu pleców i skrzywień kręgosłupa, minimalizujące skutki przeciążeń narządu ruchu, poprawiające postawę i ogólną kondycję całego ciała.

Lekcja ze zdrowego kręgosłupa obejmuje ćwiczenia, na bazie techniki Pilates, wzmacniające mięśnie stabilizujące kręgosłup, mobilizacyjne, równoważne i rozciągające, ujędrniające  i wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała: brzucha,ud i pośladków, oraz ćwiczenia oddechowe.

Na zajęciach zdrowego kręgosłupa wykonujemy ćwiczenia także z użyciem przyborów, np. z małą piłką, taśmą, piłką w kształcie koła (Gym Donut) , Rollerem itd.

Kończymy zajęcia sporą dawką rozciągania.

Zajęcia dla Wszystkich.

Fizjo trening

Fizjoterapeutyczne, prozdrowotne, ogólnorozwojowe zajęcia grupowe.
Połączenie wzmacniania, modelowania mięśni, mobilizacji (stawów, kręgosłupa) i stretchingu.

JEŚLI CHCESZ:

  • zniwelować bóle w obrębie stawów, mięśni i kręgosłupa
  • poprawić swój wygląd, postawę ciała i samopoczucie
  • zapobiegać urazom narządu ruchu, mieć silny i zdrowy kręgosłup
  • wzmocnić brzuch, pośladki, uda i mięśnie grzbietu
  • poprawić ruchomość i elastyczność mięśni, stawów i kręgosłupa
  • wyszczuplić ciało, poprawić swoje samopoczucie i sprawność fizyczną, komfort życia

TE ZAJĘCIA SĄ DLA CIEBIE !

Oraz dla każdego:
– niezależnie od wieku i stopnia sprawności ruchowej
– szczególnie polecane osobom długo pracującym w pozycji siedzącej lub stojącej
– z ograniczeniami ruchomości po urazach, skręceniach, złamaniach
– trenujących tylko siłowo

Prowadzone przez doświadczoną fizjoterapeutkę.