Pilates

Ćwiczymy na macie, w pozycjach niskich, izolowanych (w siadzie, w klęku, w leżeniu), wykonujemy spokojne, płynne  i kontrolowane ruchy, dzięki czemu eliminujemy wszelkie ryzyko urazu, wyciszamy umysł, poprawiamy samopoczucie i świadomość naszego ciała.

Koncentrujemy się na wzmocnieniu mięśni osłabionych, rozluźnieniu przykurczonych i nadmiernie napiętych, poprawie elastyczności, gibkości, ruchomości w obrębie stawów i kręgosłupa, na prawidłowym oddychaniu. To również praca nad wzmocnieniem mięśni stabilizujących kręgosłup i miednicę.

Efektem poprawnie i systematycznie wykonywanych ćwiczeń Pilates jest bardziej sprężyste, smukłe ciało, pięknie wyrzeźbiony brzuch oraz lepsza równowaga, koordynacja, wytrzymałość i elastyczność, prawidłowa postawa ciała czyli ZDROWIE I URODA !

Zajęcia w trakcie których aktywizujemy i integrujemy w ćwiczeniach także mięśnie dna miednicy.

Zajęcia dla Wszystkich.

Pilates 2

Zajęcia Pilates  w całkiem nowym wymiarze. Nowe możliwości, nowe wyzwania w treningu stabilizacji, mobilizacji, siły i gibkości. Na tych zajęciach nie ma nudy !

Wysiłek fizyczny łączy się z kształtowaniem umysłu , technikami relaksacyjnymi
Ćwiczymy również z użyciem przyborów, takich jak : duże piłki, małe piłki Redondo, taśmy Dhera-band, Gym Donut (piłka w kształcie koła), Rollery, Pilates Ring, laski gimnastyczne, które utrudniają bądź ułatwiają ćwiczenie oraz uatrakcyjniają. Już po kilku zajęciach Pilates 2  poczujesz, że Twoje ciało naprawdę pracuje !

Dzięki tym ćwiczeniom wysmuklisz i ukształtujesz swoją sylwetkę.wzmocnisz mięśnie, poprawisz postawę ciała i samopoczucie. Wszystko to pod czujnym okiem instruktora, który podpowie, co robisz źle, poprawi Cię w trakcie ćwiczeń, odpowie na Twoje pytania.

Zajęcia dla średnio-zaawansowanych, dla osób, które wcześniej ćwiczyły tą metodą.
Nowe ćwiczenia,modyfikacje i sekwencje ćwiczeń.

Pilates/Pelvic (dno miednicy)

Nauka oddechu. Prawidłowa aktywacja przepony, mięśni dna miednicy, m-nia poprzecznego brzucha i m-ni wielodzielnych tj. tzw. „środka”.
Poprawa stabilizacji,  zmniejszenie napięć w odcinku krzyżowo-lędźwiowym kręgosłupa i miednicy. Polepszenie elastyczności i tonusu mięśniowego.

Pilates/Pelvic to doskonała profilaktyka i terapia w przypadku problemów z nietrzymaniem moczu !

Zajęcia dla Wszystkich. Również dla kobiet po ciąży, od 6 tygodnia.

Zdrowy kręgosłup

Czy zdrowy kręgosłup jest ważny dla nas? Z całą pewnością TAK! To oś, na której opiera się całe ciało człowieka: mięśnie i organy wewnętrzne. Zwykle dolegliwości kręgosłupa fundujemy sobie na własne życzenie. Nieprawidłowa postawa ciała, stres, złe nawyki i mała aktywność fizyczna to główne przyczyny bólu kręgosłupa. Wystarczy trochę ruchu, pod opieką specjalisty a unikniesz przykrego bólu pleców !

Dlatego zapraszamy do Nas na zajęcia o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym w zakresie bólu pleców i skrzywień kręgosłupa, minimalizujące skutki przeciążeń narządu ruchu, poprawiające postawę i ogólną kondycję całego ciała.

Lekcja ze zdrowego kręgosłupa obejmuje ćwiczenia, na bazie techniki Pilates, wzmacniające mięśnie stabilizujące kręgosłup, mobilizacyjne, równoważne i rozciągające, ujędrniające  i wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała: brzucha,ud i pośladków, oraz ćwiczenia oddechowe.

Na zajęciach zdrowego kręgosłupa wykonujemy ćwiczenia także z użyciem przyborów, np. z małą piłką, taśmą, piłką w kształcie koła (Gym Donut) , Rollerem itd.

Kończymy zajęcia sporą dawką rozciągania.

Zajęcia dla Wszystkich.

Pilates/płaski brzuch

Chcesz poprawić wygląd własnego brzucha, wysmuklić talię, masz problemy ze stawami obwodowymi i kręgosłupem ?
Te zajecia są dla Ciebie !
Skupimy się na nich głównie na mięśniach brzucha !
Dużo ćwiczeń  wzmacniających i modelujacych brzuch. Wzmocnienie Core, stabilizacja kręgosłupa.
Nie zapomnimy również o rozciąganiu i uelastycznianiu mięśni, poprawie  postawy ciała.

Zajęcia dla początkujących, średnio-zaawansowanych .

Brzuch Pośladki Uda/ Fat Burning

Na tych zajęciach skupiamy się na spalaniu tkanki tłuszczowej, modelowaniu, wyszczupleniu i wzmocnieniu brzucha, pośladków i ud. Dążymy również do poprawy sprawności fizycznej, siły i elastyczności mięśni, bez nadmiernego zwiększania ich obwodu.
Aby uzyskać większą efektywność często używamy różnych przyborów, np. piłek, ciężarków, taśm itd.
Efektem tych ćwiczeń jest płaski brzuch, jędrne pośladki, szczupłe uda oraz pozbycie się zbędnych kilogramów, poprawa wyglądu i samopoczucia.

Dla osób, które nie lubią skomplikowanej choreografii.

Mobility/Flexibility

Zajęcia te maja na celu utrzymać i/lub przywrócić i utrzymać prawidłową długość tkanek miękkich (mięśni, powięzi, ścięgien) co ma zapobiegać urazom narządu ruchu, poprawić zakres ruchomości stawów i kręgosłupa. Uelastycznić i rozciągnąć dane grupy mięśniowe. Poprawić funkcjonowanie ciała i co za tym idzie komfort życia.
Zajęcia odbywają się przy spokojnej, relaksującej muzyce,

Są skierowane dla każdego:
– niezależnie od wieku,
– szczególnie polecane osobom długo pracującym w pozycji siedzącej lub stojącej
– z ograniczeniami ruchomości po urazach, skręceniach, złamaniach
– trenujących tylko siłowo

Reha Pilates

Zajęcia przeznaczone są dla osób posiadających jakiekolwiek dysfunkcje (np. przewlekłe bóle kręgosłupa, choroba zwyrodnieniowa stawów obwodowych). Mogą stanowić formę kontynuacji ćwiczeń dla osób kończących rehabilitację.
W przypadkach terapeutycznych zestaw ćwiczeń jest modyfikowany pod kątem indywidualnych potrzeb uczestników.

Zajęcia pozwolą uzyskać lepsze samopoczucie, zniwelować ból oraz nauczyć jak poprawnie zachowywać się w życiu codziennym by dbać o swoje ciało, poprzez stabilizację kręgosłupa oraz utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

Prowadzone przez doświadczoną fizjoterapeutkę.

Newsletter

 
Pola oznaczone * są wymagane